Värsta klättringen i våra liv

Nu börjar jag verkligen ligga efter med att uppdatera här i bloggen. Men har åkt iväg på ärenden och utflykt och det händer lite saker att man sedan inte orkar med något när man väl kommer tillbaka till hotellet. Nu har vi iallafall checkat ut från Red Ginger, men sitter fortfarande kvar på deras restaurang som är precis vid poolen. Haft lite otur med vädret här i Krabi, när vi väl kom så har det regnat varje dag men igår och idag så skiner solen på och det är 31 garder i skuggan. Vi var ute på tur med båt igår men soltimmarna försvann för att Oscar inte fick blöta ned sin fot. - berättar mer om gårdagen i ett annat inlägg för jag har måndagens höjdpunkt att berätta om för er.

Blev upphämtade klockan 10 igen och denna gång bara utav Mr Chicken som satt i bilen, jag hade tyvärr inte talat om för Khå vilka datum osv vi skulle vara i Krabi i god tid. Annars hade hon säkert kunna fixa så att hon kunde vara ledig några dagar till för att umgås med oss. Men men, vi kommer tillbaka igen eller iallafall jag. Det var lite ärende inne i Krabi Town innan han tog oss till Wat thum sua. Wat = tempel , thum = grotta, sua = tiger. Otur att tigrarna inte var på plats i måndags och jag tror att det inte kommer finnas tigrar på plats framöver..
Jag har varit där några gånger men aldrig gjort det jag och Oscar gjorde nu.

Vet inte riktigt hur lång tid det tog men vi nådde toppen av templets berg. 1237 hela steg, inte lätta trappsteg direkt... Med mina korta ben fick jag nästan kräla upp för dem höga stegen. - aldrig känt mig så äcklig i hela mitt liv förut. Det bara rann svett överallt, inte nog med det hade jag långa jeans på mig. Man får inte riktigt vara lättklädd när man besöker tempel, speciellt tjejer får inte visa mycket hud. Det var varmt och vind stilla, så på något sätt önskade man att det skulle börja regna. Det kom bara några droppar när vi kom upp till målet.

Halvvägs upp bara

Ni ser säkert inte på bild hur brant det är, men vägen ner var inte alls kul. Mina ben skakade som bara den det gjorde Oscars också. Kan säga att jag har haft ont i vänstra knät och benen sen dess. Det känns lite extra i vaderna.

Juste, vi såg inga tigrar men Oscar fick träffa släkten här i Thailand. En utav dem försökte ta min väska..
PANIK!!!!!!

Vi skulle åka vidare på shopping på Outlet osv efter men det hade jag ingen ork för.
Low battery i kroppen helt enkelt. Det får bli shopping nu i Bangkok istället, mycket billigare också.

Oscar har vlogga så ni kommer få se detta i rörande bilder också.